Norsk Krisesenterforbund1. plass

Kreativt team:
Konsulent: Helge Gjertveit
Prosjektleder: Lise Schelvan
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Norsk Krisesenterforbund
Kundeansv.: Wenche Holmberg Nielsen
Juryens begrunnelse:

Årets spot. Den beste for året. Her kommer den! Men det var bare så vidt, for det skilte bare 1,2 poeng mellom 1. og 2.plass. Akkurat så jevnt skal være i toppen av norsk radioreklame.
Årets spot klarer å fange lytteren inn i en tvist som treffer sterkt. Langt ifra alle klarer nettopp det. Spesielt ikke i en kategori som har for vane å skulle spille på menneskelige følelser. Mye er her prøvd, men denne idéen evner å ta i bruk en meget spennende dramaturgi. Godt skuespill balanserer spotten og alt tilsier at vi er fornøyd med årets vinner. Kanskje blir også de som vinner fornøyd!?
Juryen gratulerer i alle fall TRY og Egil og Lars Joachim med ”Nødtelefon” for Norsk Krisesenterforbund med årets spot.

»
Nødtelefon