Årets radiokampanje
På shortlist var følgende:
Vinmonopolet - Holdningskampanje
Läkerol - Pastiller
Peugeot Ion - Elbil
BMW - Barnslig glede
RiksTV - Rikspakke/smartboks
Telenor - 4G
På shortlist var følgende:
Vinmonopolet - Holdningskampanje
Läkerol - Pastiller
Peugeot Ion - Elbil
BMW - Barnslig glede
RiksTV - Rikspakke/smartboks
Telenor - 4G
Byrå: | NORD DDB Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Peugeot Ion |
Juryens begrunnelse: | |
Dette er en kampanje som bryter med den vanlige type dramatisering man er vant til fra en reklamebolk på radio, og det er vanskelig å treffe bedre på relevans og modus som det gjøres her. Juryen er i elektrisk stemning og vi gratulerer DDB Oslo, Verdens Sterkeste Mann og Peugoet iOn med gullet! |
Byrå: | Try |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Telenor |
Juryens begrunnelse: | |
Nye ord er med på å berike en radiolytters hverdag. I denne kampanjen har man klart å skape tre helt nye begrepsknagger basert på inntoget av ny teknologi. Det er underholdene, treffsikkert og veldig presist levert både på observasjon, manus, regi og lyd. |
Byrå: | Los & Co |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | BMW |
Juryens begrunnelse: | |
En tydelig og bra ide tatt ut på en uhøytidelig og morsom måte. At dette var en av vinnerjobbene måtte juryen ikke kaste på stikka for å bli enige om. Moro for unga! |