Åpen klasse
På shortlist var følgende:
Synsam - Synsundersøkelse
Hi-Fi Klubben - Lydopplevelsen
Flugger - Maling
Ultimafestivalen - Musikkfestival
Sparebank 1 - Bank, forsikring og deg
Prikkedøden - Podcast
Right Price Tiles - Fliser
På shortlist var følgende:
Synsam - Synsundersøkelse
Hi-Fi Klubben - Lydopplevelsen
Flugger - Maling
Ultimafestivalen - Musikkfestival
Sparebank 1 - Bank, forsikring og deg
Prikkedøden - Podcast
Right Price Tiles - Fliser
Byrå: | Kitchen |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Haakon Dahl |
Prosjektleder: | Aram Zarkoob |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Ultimafestivalen |
Juryens begrunnelse: | |
Øverst på pallen i åpen klasse troner en enkel liten genistrek av en radiospott. En smart og morsom spott som med en passelig dose selvironi gjør akkurat det den skal: minne målgruppen om at ”nå skjer det snart, sjekk programmet og blokker kalenderen din”. Kranglefanter vil kunne innvende at dramatiseringen er for eksklusiv, men juryen var samstemte om at et produkt som er såpass kulturelt ekskluderende i sin natur, veldig godt kler en noe ekskluderende dramatisering”. Vi ber derfor om en nølende og forsiktig, men etter hvert stor applaus for vinneren i åpen klasse som er: Ultimafestivalen. |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Hi-Fi Klubben |
Juryens begrunnelse: | |
Kampanjen som vinner andreplassen er tuftet på et grep som gjør at dette kunne blitt en nærmest utømmelig kilde til nye spotter. Det eneste skåret i gleden for kunden må være alle de millionene av rettighets-kroner det ville koste å faktisk sende kampanjen på radio. Men hva gjør vel det, i åpen klasse bryr vi oss verken om hverdagens realiteter eller trivialiterer. Vi ler og vi kjenner i magen at vi liker det! Andreplassen til Hi-Fi-klubben |
Byrå: | Både Og Radiobyrå |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Right Price Tiles |
Juryens begrunnelse: | |
Dersom du ikke har hørt på kommersiell radio på et par år, vil årets tredjeplass raskt oppleves som en noe obskur nærradio-kampanje; monologdrevne spotter skrevet og produsert av glade amatører for en lokal grunder med mye penger og dårlige forretningsidéer . For et trent radioreklameøre, hører man derimot det stikk motsatte: en skrudd og smart vri på et veletablert radioreklamekonsept. Det er drøyt, definitivt utfordrende, og tidvis ganske morsomt. Litt internt, vil mange si, juryen også, men shit au, dette er åpen klasse! Tredjeplassen går til Right Price Tiles. |