Årets radiocase er en serie med radiospotter som veldig mange kan kjenne seg selv igjen i. Men, som de selv sier i innsendelsen, så har de valgt å harselere med målgruppen, så da er det vel riktigere å si at man kan kjenne igjen… en onkel eller kona til en kompis.
Årets radiocase kan vise til gode resultater, og dermed også bevise at radio som medium fungerer. Tallenes tale er meget klar: "Caset har sannsynliggjort at radioreklamene har oppnådd ønskede resultater for kunden". Når resultater og dokumentert effekt er en av suksesskriteriene, synes juryen at det var befriende å registrere at årets case også er meget lytte- og humre-verdig radio, basert på god innsikt, samtidig som det bedrives salg og informasjon uten at det blir anmasende. Med andre ord: Radio sånn det burde være. Så da velger juryen å avslutte tilnærmet lik slik de 4 spottene avsluttes: Det eneste det dette caset har lykkes med – er alt. Gull i årets radiocase går til: Bavaria, LOS og Sagveien Resort |