Årets radiokampanje
De nominerte er:
Dovre - Futatsu
Norsk Krisesenterforbund - Try
TV2 Sumo - McCann
Riis Bilglass - Både Og Radiobyrå
RiksTV - SMFB
Trygg Trafikk - Try
De nominerte er:
Dovre - Futatsu
Norsk Krisesenterforbund - Try
TV2 Sumo - McCann
Riis Bilglass - Både Og Radiobyrå
RiksTV - SMFB
Trygg Trafikk - Try
Byrå: | Try |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Lars Mitlid |
Prosjektleder: | Marte Heiersted |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Trygg Trafikk |
Juryens begrunnelse: | |
Gull i årets radiokampanje går til en jobb som overbeviser oss på flere områder. Vi merker oss særlig regien og skuespillerprestasjonene. Her kunne man fort havnet i revyland, men holder det godt innenfor. Vi tror faktisk på disse menneskene og reagerer derfor på det de sier og gjør. Man har valgt å ta tak i en enkel innsikt – å bruke oppmerksomheten sin på noe annet mens man kjører bil er som å kjøre i fylla - gratulerer til Trygg Trafikk, nå kan dere feire med champagne og ta bussen hjem. |
Byrå: | McCann |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Jørgen Bjerke |
Prosjektleder: | Katrine Berget |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | TV2 |
Kundeansv.: | Anne Røkenes / Ludvig Johansen |
Juryens begrunnelse: | |
En leken, tydelig og til tider veldig morsom rekke av spotter blir premiert med sølv. Kombinasjonen av klassisk voiceover og selvutleverende budskap får fint frem muligheten til å bestemme din egen TV-kveld på TV 2 Sumo. Grattis. |
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Ola-Per Ekblom |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Riis Bilglass |
Kundeansv.: | Tone Jacobsen |
Juryens begrunnelse: | |
Radiofolk er veldig opptatt av å skape bilder i hodene til folk og i spottene for Riis Bilglass gjøres dette med glans. Vi ser for oss situasjonene som om vi satt i bilen og så ut, gjennom en hel og fin rute. Gratulerer med bronse. |