Årets radiokampanje

De nominerte er:

Dovre - Futatsu
Norsk Krisesenterforbund - Try
TV2 Sumo - McCann
Riis Bilglass - Både Og Radiobyrå
RiksTV - SMFB
Trygg Trafikk - Try

Trygg Trafikk1. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Konsulent: Lars Mitlid
Prosjektleder: Marte Heiersted
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Trygg Trafikk
Juryens begrunnelse:

Gull i årets radiokampanje går til en jobb som overbeviser oss på flere områder. Vi merker oss særlig regien og skuespillerprestasjonene. Her kunne man fort havnet i revyland, men holder det godt innenfor. Vi tror faktisk på disse menneskene og reagerer derfor på det de sier og gjør. Man har valgt å ta tak i en enkel innsikt – å bruke oppmerksomheten sin på noe annet mens man kjører bil er som å kjøre i fylla - gratulerer til Trygg Trafikk, nå kan dere feire med champagne og ta bussen hjem.

»
Fattern
»
Kamp
»
Snuppa

TV22. plass

Byrå: McCann
Kreativt team:
Konsulent: Jørgen Bjerke
Prosjektleder: Katrine Berget
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: TV2
Kundeansv.: Anne Røkenes / Ludvig Johansen
Juryens begrunnelse:

En leken, tydelig og til tider veldig morsom rekke av spotter blir premiert med sølv. Kombinasjonen av klassisk voiceover og selvutleverende budskap får fint frem muligheten til å bestemme din egen TV-kveld på TV 2 Sumo. Grattis.

»
Absolutt ingenting
»
Bare fleipa
»
Dusjgreier
»
Jernteppe
»
Morten Sandøy
»
Noen skiver
»
Pratmakern

Riis Bilglass3. plass

Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Riis Bilglass
Kundeansv.: Tone Jacobsen
Juryens begrunnelse:

Radiofolk er veldig opptatt av å skape bilder i hodene til folk og i spottene for Riis Bilglass gjøres dette med glans. Vi ser for oss situasjonene som om vi satt i bilen og så ut, gjennom en hel og fin rute. Gratulerer med bronse.

»
Fortau
»
Kafegjestene
»
Tomme gater