Årets håndverk
De nominerte er:
Canal 9 - Anorak
RiksTV - SMFB
Kulør - McCann
Norsk Krisesenterforbund - Try
Comfort - Dinamo
TV2 Sumo - McCann
Byggmakker - Ernö
De nominerte er:
Canal 9 - Anorak
RiksTV - SMFB
Kulør - McCann
Norsk Krisesenterforbund - Try
Comfort - Dinamo
TV2 Sumo - McCann
Byggmakker - Ernö
Byrå: | Dinamo |
---|---|
Kreativt team: | |
Konsulent: | Carl Bækken |
Prosjektleder: | Anita Engen Hjelset |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Comfort |
Kundeansv.: | Kari Ø. Kjensberg |
Juryens begrunnelse: | |
Håndverksprisen er først og fremst produksjonsselskapenes pris. Enten det handler om modige regivalg, lekent lydarbeid, eller teknisk musikalitet, har juryen sett etter de jobbene der produksjonen virkelig utgjør en forskjell.
Året vinner er et soleklart eksempel på hva en god produksjon kan bidra med. Noe som raskt kunne endt opp som plump humor, etterfulgt av et langtekkelig salgsbudskap, har i stedet blitt til god om interessesant radioreklame. |
Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Henriette Valeur |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | RiksTV |
Juryens begrunnelse: | |
Å lage radio som spiller på irritasjon kan fort vise seg å være en dårlig ide. Med mindre du produserer dem skikkelig bra, da! |
Byrå: | Ernö |
---|---|
Kreativt team: | |
Prosjektleder: | Anita Dahling Almvik |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Byggmakker |
Juryens begrunnelse: | |
Tidsreiser og røykeromsvitser på radio kunne blitt en vrien øvelse, men her sitter produksjonen på alle felt. Vi tror på ”reisen” og kan formelig kjenne røykelukta sive ut av radioen, mens vi nikker og humrer gjenkjennende til både humoren, stemmene og mentaliteten fra 80-tallet. En skikkelig bra produsert spot. |