Visit Sweden2. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prosjektleder: Elisabeth Skogen Helland
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Visit Sweden
Juryens begrunnelse:

Andreplassen går til et case som på underholdende vis vil ha oss til å kjøpe mer ved å så tvil om produktet. Med godt radiohåndverk i bagasjerommet blir vi tatt med på absurde reiser, dit alt for få nordmenn drar. Eller dro. Skal vi tro tallene har caset nemlig vært en svært god investering. Men om vi kan tro på reklamen er altså det store spørsmålet. Ikke en uvant problemstilling, men for denne kommunikasjonsutfordringen en veldig relevant en - og en god idé. For finnes kjøpesenteret Ullaräd eller finnes det ikke? Har svenskene grunner til å holde senteret, utvalg og priser skjult? For juryen stod hvert fall én pris klar: Sølv i ’Årets radiocase’.

»
Atlantis
»
Johnny come late
»
Ljuging
»
Vargpojken