Beste bruk av radio

De nominerte var:
- Aschehoug - TRY
- Norges Handikapforbund - TBWA Oslo
- NetCom - McCann
- SAS - Dinamo
- Eniro - McCann

SAS1. plass

Kreativt team:
Konsulent: John Rørdam
Prosjektleder: Charlotte Kristoffersen
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: SAS
Kundeansv.: Camilla Forberg
Juryens begrunnelse:

Vinneren av BESTE BRUK AV RADIO skiller seg tydelig fra den radioreklamen vi vanligvis utsettes for. Her er ikke ideen en tradisjonell dramatisering, men rett og slett plassering. Det er behagelig å høre på og, så til de grader relevant og klokkeklar kommunikasjon. Lander et fly klokka 07:56, plasseres reklamen nøyaktig 07:56. Det holder i massevis til at juryen plasserer den på 1.plass! Vinneren av BESTE BRUK AV RADIO er SAS for sin punktlighetskampanje, laget av Dinamo Reklame.

»
Bergen
»
Kirkenes
»
Stockholm

Eniro2. plass

Kreativt team:
Konsulent: Paal Tarjei Aasheim
Prosjektleder: Merethe Brunsell
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Eniro
Kundeansv.: Benedicte Kjøde
Juryens begrunnelse:

Andre plassen i BESTE BRUK AV RADIO er en serie spotter som er både tydelige og underholdende. Det er klokt tenkt, og gjort med et grep som løfter fram produktfordeler på en original og relevant måte. Ved å plassere seg sist i bolken står man igjen som avsender av foregående reklame. Ikke dumt med tanke på at tjenesten ”Gule Sider” på sett og vis er reklame i sin enkleste form. Andreplassen går til Eniro og McCann.

»
Liefjelltunet
»
Lefdal
»
Rightpricetiles
»
Oboy
»
Wurth
»
Joker

Norges Handikapforbund3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Norges Handikapforbund
Kundeansv.: Anna Sköld
Juryens begrunnelse:

Tredjeplassen i BESTE BRUK AV RADIO er en serie spotter
Tredjeplassen i BESTE BRUK AV RADIO er en serie spotter som med et elegant grep
Tredjeplassen i BESTE BRUK AV RADIO er en serie spotter som med et elegant grep dramatiserer hindringer mennesker med nedsatt funksjonsevne står ovenfor i hverdagen. Til tross for sin kompleksitet står dette igjen for juryen som tydelig og tankevekkende kommunikasjon. Tredjeplassen går til Norges Handikapforbund og TBWA .

»
Nedsatt funksjonsevne 1
»
Nedsatt funksjonsevne 2
»
Nedsatt funksjonsevne 3
»
Nedsatt funksjonsevne 4