Beste bruk av radio
De nominerte var:
- Aschehoug - TRY
- Norges Handikapforbund - TBWA Oslo
- NetCom - McCann
- SAS - Dinamo
- Eniro - McCann
De nominerte var:
- Aschehoug - TRY
- Norges Handikapforbund - TBWA Oslo
- NetCom - McCann
- SAS - Dinamo
- Eniro - McCann
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | John Rørdam |
Prosjektleder: | Charlotte Kristoffersen |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | SAS |
Kundeansv.: | Camilla Forberg |
Juryens begrunnelse: | |
Vinneren av BESTE BRUK AV RADIO skiller seg tydelig fra den radioreklamen vi vanligvis utsettes for. Her er ikke ideen en tradisjonell dramatisering, men rett og slett plassering. Det er behagelig å høre på og, så til de grader relevant og klokkeklar kommunikasjon. Lander et fly klokka 07:56, plasseres reklamen nøyaktig 07:56. Det holder i massevis til at juryen plasserer den på 1.plass! Vinneren av BESTE BRUK AV RADIO er SAS for sin punktlighetskampanje, laget av Dinamo Reklame. |
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Paal Tarjei Aasheim |
Prosjektleder: | Merethe Brunsell |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Eniro |
Kundeansv.: | Benedicte Kjøde |
Juryens begrunnelse: | |
Andre plassen i BESTE BRUK AV RADIO er en serie spotter som er både tydelige og underholdende. Det er klokt tenkt, og gjort med et grep som løfter fram produktfordeler på en original og relevant måte. Ved å plassere seg sist i bolken står man igjen som avsender av foregående reklame. Ikke dumt med tanke på at tjenesten ”Gule Sider” på sett og vis er reklame i sin enkleste form. Andreplassen går til Eniro og McCann. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Norges Handikapforbund |
Kundeansv.: | Anna Sköld |
Juryens begrunnelse: | |
Tredjeplassen i BESTE BRUK AV RADIO er en serie spotter |