Årets radiokampanje
De nominerte var:
- Demensforeningen - TRY
- Infernofestivalen - Ernö
- Interoptik - TRY
- NetCom - McCann
- SAS - Dinamo
- Norsk Tipping - TRY
- Rimi - McCann
- Eniro - McCann
De nominerte var:
- Demensforeningen - TRY
- Infernofestivalen - Ernö
- Interoptik - TRY
- NetCom - McCann
- SAS - Dinamo
- Norsk Tipping - TRY
- Rimi - McCann
- Eniro - McCann
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Paal Tarjei Aasheim |
Prosjektleder: | Isabel Brodtkorb |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Rimi |
Kundeansv.: | Henning Eriksen |
Juryens begrunnelse: | |
Det første av de to gullene i kampanje får oss til å le. I hver eneste spott. Og det er godt gjort, for her er det ganske mange spotter. Konseptet er klokkeklart, ideene byr på stor underholdning, produksjonen er god og skuespillet fantastisk. Kampanjen er en vinner fordi den klarer å gi helt dagligdagse produkter en helt spesiell oppmerksomhet. |
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | John Rørdam |
Prosjektleder: | Charlotte Kristoffersen |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | SAS |
Kundeansv.: | Camilla Forberg |
Juryens begrunnelse: | |
Å være på rett sted til rett tid har alltid vært smart - i dette tilfellet er det genialt. Det kreative grepet kler kunden og egner seg dessuten utrolig godt på radio. |
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Paal Tarjei Aasheim |
Prosjektleder: | Merethe Brunsell |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Eniro |
Kundeansv.: | Benedicte Kjøde |
Juryens begrunnelse: | |
Årets bronsevinner i kampanje er et konsept som har evig liv. I hvert fall vil det leve så lenge det finnes radioreklame og det blir vel en god stund til. Ideen er enkel, men veldig god og ekstremt relevant. Her har noen kloke hoder tenkt nye tanker, og det har resultert i kreativ og spennende radio. |