Årets spot
De nominerte var:
- Harald A. Møller - TRY
- Norsk Krisesenterforbund - TRY
- Etto - McCann
- SAS - Dinamo
- NetCom - McCann
- LO Favør - SMFB for Supertanker
De nominerte var:
- Harald A. Møller - TRY
- Norsk Krisesenterforbund - TRY
- Etto - McCann
- SAS - Dinamo
- NetCom - McCann
- LO Favør - SMFB for Supertanker
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Helge Gjertveit |
Prosjektleder: | Lise Schelvan |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Norsk Krisesenterforbund |
Kundeansv.: | Wenche Holmberg Nielsen |
Juryens begrunnelse: | |
Årets spot. Den beste for året. Her kommer den! Men det var bare så vidt, for det skilte bare 1,2 poeng mellom 1. og 2.plass. Akkurat så jevnt skal være i toppen av norsk radioreklame. |
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Morten Polmar |
Prosjektleder: | Cathrine Wennersten |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Volkswagen |
Kundeansv.: | Irene Solstad |
Juryens begrunnelse: | |
På 2.plass kommer en spott som fyller de aller fleste CHECK på lista for å havne høyt i denne kategorien. En fornøyelighet av idéarbeid og studiotid fyller høytalerne. Og ikke er det koselige lyder heller. Snarere tvert imot. Det er frekt. Det er frodig, og vi berømmer både team og kunde for å ta den til dels helt ut. Selv om noe sensur måtte til. Men hekk, det er jo det som er hele idéen. |
Kreativt team: | |
---|---|
Konsulent: | Janne Espevale |
Prosjektleder: | Tone Bøygard |
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | Netcom |
Kundeansv.: | Annette Eidesen |
Juryens begrunnelse: | |
På 3.plass finner vi en spott som faktisk fikk hele juryen til å le. Selv de som var inhabil måtte le. Grepet har underholdt en hel verden gjennom mange, mange år. Likevel evner det å levere. Og hvor hyggelig er egentlig folk i Asia, spør vi oss. Og hvor dyrt kan en slik samtale egentlig bli, spør vi oss. For tenk så lang tid det tar å lete etter alle de tusen som heter KIM på Honda’ fabrikken i Korea. |