Årets håndverk

På shortlist var følgende:

Finn.no - Finn julespotter

Joh. Johannson - Ali kaffe

McDonald's1. plass

Byrå: NORD DDB Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: McDonald's
Juryens begrunnelse:

Gullet i årets håndverk går til en meny av spotter som har alle de ingrediensene vi ser etter, laget med gode råvarer som en perfekt plukket casting, egenkomponert musikk med snert og et utsøkt tekstarbeid. Et dryss med fremragende timing og en pay-off med twist fryder juryen som kaller dette alt annet enn fast food for ørene. Gullet går selvfølgelig til spottene McDonald’s fra DDB Oslo – produsert av Sagveien Resort

»
Grønnkålchips
»
Kantarellpulver
»
Melfri bolle

TV 22. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: TV 2
Juryens begrunnelse:

Andreplassen går til et helstøpt konsept som juryen lar seg imponere over gang på gang. Praktfull produksjon kan også være å velge bort, noe disse spottene er gode eksempler på. Her treffer man ballen klokkerent med tekst, casting og musikk som snakker rett til hjemmepublikum, mens alle de forventete lydklisjéene er fintet opp på tribunen. Juryen blir gladelig med på galskapen, og gir sølvet til TV2 Sport Premium fra Los & Co, produsert av Sagveien Resort.

»
Sommer - spot 1
»
Sommer - spot 2
»
Sommer - spot 3
»
Sommer - spot 5
»
Sommer - spot 6
»
Sommer - spot 7
»
Vinter - spot 4
»
Vinter - spot 5
»
Vinter - spot 6
»
Vinter - spot 7

Blåkläder3. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Kunde: Blåkläder
Juryens begrunnelse:

Bronsen i årets håndverk går til en gammel kjenning med et tøft budskap som leveres av en tøff stemme som kler den tøffe musikken ganske så tøft. Juryen synes fortsatt at dette er noe av det tøffeste som blir produsert på det tøffe norske radioreklamemarkedet. Den tøffe tredjeplassen går til Blåkläder skrevet og produsert av Både Og radiobyrå.

»
Bikkje
»
Boyband
»
Romantisk komedie