Årets Spot
De nominerte var:
- Trygg Trafikk - SMFB
- Tele2 - SMFB
- Solo Super - McCann
- Flytoget - DDB Oslo
- Brilleland - Kitchen
- Vålerenga - Grey Oslo
De nominerte var:
- Trygg Trafikk - SMFB
- Tele2 - SMFB
- Solo Super - McCann
- Flytoget - DDB Oslo
- Brilleland - Kitchen
- Vålerenga - Grey Oslo
Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Trygg Trafikk |
Juryens begrunnelse: | |
Årets gullvinner dramatiserer at man ved å prate i mobil mens man kjører, risikerer å forlate dette livet på en langt mindre minneverdig måte enn ønsket. På imponerende vis klarer man her å skape ettertanke ved bruk av humor. Dette er rett og slett en dødsmorsom spot med et livsviktig budskap. Gullspotten er kort og effektivt dramatisert og til nålespissene perfekt produsert. Og når kremen av kremen av norsk radioreklame konkurrerer, så passer det jo ekstra godt at vinnerspotten har tittelen ”Krem”. Juryen gratulerer Trygg Trafikk og SMFB med årets mest minneverdige spot.? |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Flytoget |
Juryens begrunnelse: | |
Årets sølvvinner dramatiserer at Flytoget går seks ganger i timen. Dette er en enkel, tydelig, kort, kontant, kompakt, uhøytidelig og genial spot basert på et ord som ikke står i ordboken, men som kanskje burde ha stått der. ”Pjong” er nemlig et ord som sier mer enn 1000 bilder. |
Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Trygg Trafikk |