Årets Spot

De nominerte var:
- Trygg Trafikk - SMFB
- Tele2 - SMFB
- Solo Super - McCann
- Flytoget - DDB Oslo
- Brilleland - Kitchen
- Vålerenga - Grey Oslo

Trygg Trafikk1. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Trygg Trafikk
Juryens begrunnelse:

Årets gullvinner dramatiserer at man ved å prate i mobil mens man kjører, risikerer å forlate dette livet på en langt mindre minneverdig måte enn ønsket. På imponerende vis klarer man her å skape ettertanke ved bruk av humor. Dette er rett og slett en dødsmorsom spot med et livsviktig budskap. Gullspotten er kort og effektivt dramatisert og til nålespissene perfekt produsert. Og når kremen av kremen av norsk radioreklame konkurrerer, så passer det jo ekstra godt at vinnerspotten har tittelen ”Krem”. Juryen gratulerer Trygg Trafikk og SMFB med årets mest minneverdige spot.?

»
krem

Flytoget2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Flytoget
Juryens begrunnelse:

Årets sølvvinner dramatiserer at Flytoget går seks ganger i timen. Dette er en enkel, tydelig, kort, kontant, kompakt, uhøytidelig og genial spot basert på et ord som ikke står i ordboken, men som kanskje burde ha stått der. ”Pjong” er nemlig et ord som sier mer enn 1000 bilder.

Trygg Trafikk3. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Trygg Trafikk
»
marsvin