Årets Banebryter
De nominerte var:
- Solo Super - McCann
- Tele 2 - SMFB
- Trygg Trafikk - SMFB
- Dolce Vita - McCann
- Leger uten grenser - Dinamo
- SAS - Westerdals
- Brilleland - Kitchen
- Swix - Westerdals
De nominerte var:
- Solo Super - McCann
- Tele 2 - SMFB
- Trygg Trafikk - SMFB
- Dolce Vita - McCann
- Leger uten grenser - Dinamo
- SAS - Westerdals
- Brilleland - Kitchen
- Swix - Westerdals
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Solo Super |
Juryens begrunnelse: | |
Årets banebryter skal være en som tenker nytt på rundt og om radio. Juryen brukte mye tid på å diskutere hva man legger i det og hva som kjennetegner en slik kandidat. Det var noen få som utpekte seg som grensesprengende med nye innfallsvinkler på hvordan man kan bruke radio. Paradokset med årets vinner er at man beundrer nytenkingen og modigheten samtidig som juryen |
Byrå: | SMFB |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Tele2 |
Juryens begrunnelse: | |
Sølv går til en radiospot som viser hvordan man kan involvere lytterne på en ny måte. Her fristes lytterne til å ta del i selve reklamen og samtidig gjør da spotten det kunststykke å bevise hva det etablerte konseptet hevder, nemlig at: cheap calls are hard to resist. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Leger uten grenser |
Juryens begrunnelse: | |
Tredjeplassen i årets banebryter klarer gjennom sin dramatisering å få juryen til å reflektere over et kjent budskap på en ny måte. Dette er radio som skaper sterke bilder i hodet på folk ved hjelp av noen enkle men viktige ord. |