Årets Radiokampanje
De nominerte:
- Ditt Distrikt - Try
- Leve - Hei!
- Riks TV - Bates United
- SAS Braathens - Dinamo
- Skatteetaten - Verdens Sterkeste Mann
- Telenor - Dinamo
- VG - Dinamo
De nominerte:
- Ditt Distrikt - Try
- Leve - Hei!
- Riks TV - Bates United
- SAS Braathens - Dinamo
- Skatteetaten - Verdens Sterkeste Mann
- Telenor - Dinamo
- VG - Dinamo
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Sagveien Resort |
Kunde: | Telenor |
Juryens begrunnelse: | |
Det er lett å bli klisjéaktig når man reklamerer for et produkt som dette. Det forbindes ofte med store lydbilder, masse trøkk og høyt volum. Men den fristelsen falt man heldigvis ikke for med denne kampanjen. I stedet har vinnerteamet jobbet frem en lavmælt og rolig, men smart, sterk og sjarmerende idé, full av morsomme detaljer. Det er tekstarbeid i særklasse, og med en produksjon som bygger opp under det, får Årets Kampanje en levedyktighet man sjelden kommer over. Se fotball på mobilen, se Telenor og Dinamo vinne Årets Radiokampanje i Gullmikken! |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Både Og Radiobyrå |
Kunde: | VG |
Juryens begrunnelse: | |
Andreplassen i Årets Radiokampanje går til en annonsør som har vært på radio i mange år. Og har gjort gode ting på radio i mange år. Men den evner allikevel å komme opp med noe som føles helt nytt og annerledes. Og det passer vel bra når man skal introdusere noe helt nytt. Vinnerkampanjen er tilbakelent og underfundig, krydret med masse små detaljer som får deg til å spisse ørene og smile. Det er et konsept som kan leve lenge, i alle fall så lenge annonsøren fortsetter å skrive om spennende og interessante ting man kan dramatisere på. Andre plassen går til VG! |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Nilsen & Halvorsen |
Kunde: | SAS Braathens |
Juryens begrunnelse: | |
Det finnes endel oppleste og vedtatte sannheter når det gjelder radioreklame. Voicen må alltid komme til slutt. Ha gjerne flere lydeffekter enn færre. Og om du kan synge budskapet ditt, så gjør endelig det. Og i år ser det ut til at synging er det nye gullet. Allikevel er det et par syngende kampanjer som har skilt seg ut, og tredjeplassen i Årets Radiokampanje går til en av disse. Her er nemlig sangen ikke bare relevant til budskapet, den er mesterlig utført, både på tekst, akkompanjement og sang. Selv om juryen ikke er helt sikker på om kampanjen scorer like høyt på ironifaktor over hele landet, går tredjeplassen i Årets Radiokampanje til SAS Braathens! |