April/Mai 2020

Hekta på tur1. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola Per Ekblom
Prosjektleder: Mie Sten
Kunde: Hekta på tur
Kundeansv.: Rune Kjeldsen
Juryens begrunnelse:

Juryen lot seg begeistre til latter av disse spottene, som gir oss misforståelser vi ikke hadde sett for oss fra før av. Vi kjenner oss igjen i å ville dra på tur selv om man ikke helt har oversikt i utstyrsjungelen, men er lettet over at vi likevel har mer kunnskap enn han som synes pølser er real turmat. Førsteplassen for april/mai går til Hekta på tur, og vi gleder oss allerede til å høre de neste spottene på dette konseptet.

»
HKTIRY3001R0 Ryggsekk (0:30)
»
HKTITM3001R0 Turmat (0:30)

Statens Vegvesen2. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prosjektleder: Christin Elvegård
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Statens Vegvesen
Juryens begrunnelse:

I disse spottene går Statens vegvesen rett på sak, det er ingen rare vendinger og veldig fint fortalt. Det setter vi pris på! For akkurat som bilturen gjør disse spottene seg best uten unødvendige forstyrrelser. Vi liker særlig godt innsikten om at det ikke bare er fysiske ting som kan forstyrre konsentrasjonen i bilen, men også tanker som kverner rundt i hodet. Vi krysser fingrene for at spottene bidrar til mer mindfullness på bilferie i sommer og gratulerer med en solid andreplass.

»
Spot 1 SVVFYS3001R0 (0:30)
»
Spot 2 SVVKOG3001R0 (0:30)

Right Price Tiles3. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Mie Sten og Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Right Price Tiles
Kundeansv.: Kim Eriksen
Juryens begrunnelse:

Mattenivået hos juryen er ikke skyhøyt, så deilig at noen endelig tok seg tiden til å forklare oss prosentregning! Vi er imponerte over at en taktisk spot både kan være så tydelig på tilbud, samtidig som den viser frem telefonpranking på skyhøyt Bart Simpson-nivå. Gratulerer til Right Price Tiles med en fin-fin tredjeplass.

»
Tjue prosent, Gjøvik COYGJV3001R0 (0:30)